ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ
Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (цькування)
ЯКЩО ВИ ПОМІТИЛИ АБО ЗАПІДОЗРИЛИ БУЛІНГ, негайно ПОВІДОМТЕ АДМІНІСТРАЦІЮ ЗАКЛАДУ!
- У разі виникнення ситуації, що містить ознаки булінгу, учень повинен звернутися до батьків, класного керівника або заступника директора з навчально-виховної роботи закладу.
- Педагогічні працівники по факту виявленого правопорушення зобов’язані проінформувати чергового адміністратора закладу.
- Скласти за встановленим зразком заяву та подати директору Драбівської гімназії гімназії.
- Заяви про випадки булінгу (цькування) подаються як безпосередньо здобувачами освіти, так і їхніми батьками, законними представниками або іншими особами, що їх замінюють.
- Дане звернення (заява) реєструється у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення .
- Директором закладу видається (відповідно до заяви) розпорядження про проведення розслідування.
- Скликається засідання постійнодіючої Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у складі:
- голова Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), директор закладу Валентина САВЧЕНКО;
- заступник голови Комісії, заступник директора з НВР Ольга КРІТ;
- секретар Олена ЛУЦЕНКО
- члени Комісії:
педагог-організатор закладу Ліза ГОРЬОВА.;
вчитель історії Наталія МИХАЙЛЮК.;
вчитель фізичної культури Олександр КОРНІЄНКО;
класний керівник 9 класу Людмила ПАНЧЕНКО ;
класний керівник 4 класу Ірина ГОРЬОВА;
До складу такої Комісії можуть входити батьки постраждалого та ймовірного булера (на вимогу в заяві).
- З’ясовуються усі обставини булінгу, відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/57, для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та впровадження відповідних заходів реагування.
- Проводяться чергові засідання Комісії з розгляду даного випадку та обстеження соціально-побутових умов проживання учасників зазначеного ймовірного булінгу.
- Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) Драбівської гімназії.
- Результати розслідування оголошуються на підсумковому засіданні Комісії батькам (чи їх представникам) потерпілого та винного.
- Якщо комісія визнала, що це був потенційний булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу повідомляє про факт булінгу уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
- У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що директор закладу має повідомити постраждалого.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в Драбівській гімназії Набутівської сільської ради Черкаської області та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
- За результатами висновку Комісії з розслідування у разі виявлення факту потенційного булінгу, а не одноразового конфлікту, дані повідомляються уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службі у справах дітей.
- Класний керівник розробляє План індивідуальних заходів з особами, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
- Заступник директора з навчально-виховної роботи надає консультативну допомогу батькам (чи їх представникам).
- Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до ст. 1734 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено відповідальність за здійснення булінгу. Так, цькування учасника освітнього процесу, тобто вчинення щодо нього діянь, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Булінг, вчинений групою осіб або повторно протягом року після накладення адмінстягнення, вчинений малолітньою або неповнолітньою особою віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн.) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
Основні принципи діяльності
КОМІСІЇ З РОЗГЛЯДУ ВИПАДКІВ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) ДРАБІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ
- Не приховувати випадки булінгу заради збереження репутації гімназії. Довести до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту.
- Залучення соціально-психологічної служби до розв’язання проблеми.
- Негайне втручання у випадках проявів агресивної або провокативної поведінки учнів.
- Не підтримувати жодну із сторін конфлікту.
- Ретельний аналіз причини виникнення булінгу, а не пошук винного.
- Неупередженість у своїх оцінках, діях, висловлюваннях і діях.
Основні принципи діяльності класних керівників
- Розмова з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагати від них публічних пояснень чи вибачень. Створення умов, щоб ситуація не повторилася.
- Роз’яснення дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки.
- Створення у класі атмосфери довіри в спілкуванні, пошук спільних інтересів дітей.
- Стати прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.
- Педагогічно-психологічна підтримка дитини.
- Забезпечення консультацій у соціального педагога та практичного психолога.